Ads 468x60px

poniedziałek, 9 marca 2015

Osłonka formująca brodawkę piersi

   Osłonki formujące brodawkę to alternatywa dla kapturka na piersi. Bardzo je lubiłam, bo mogłam podać swojemu synkowi swoją "gołą" pierś, ale przede wszystkim Maleństwo szybciej poznawało poznawało moje ciało. Strona, która przylega do piersi jest miękka i miła w dotyku. Powoduje, że brodawka wchodzi do dziurki, w ten sposób po ok. 30 min. brodawka formuje się 
w stożek, dzięki temu Maluch chwyta ją bez problemu. Brodawka po pewnym czasie stosowania tego dobrego wynalazku w końcu osiąga kształt, który bez problemu chwyta dziecko i można spokojnie, bez żadnego problemu je odstawić, tak że Maluch nawet się nie zorientuje.

   Osłonki świetnie nadają się dla wszystkich Mam, które mają płaskie lub wklęsłe brodawki, oraz którym dziecko nie umie prawidłowo chwycić brodawkę.

Jest jeszcze jedna zaleta tych osłonek. Doceniłam je szczególnie wtedy, gdy przez nieprawidłowe chwytanie piersi, Maleństwo podrażniło brodawkę, do tego stopnia, że brodawka dotykając wkładek laktacyjnych sprawiała mi ból. Tak podrażniona brodawka w mięciutkiej membranie, posmarowana specjalnym kremem (będę poruszać jeszcze ten temat) jest odseparowana od ścianek, powiedzmy, że "wisi" niemal w powietrzu. Dzięki temu może spokojnie się goić.

Jeśli chodzi o higienę osłonek lepiej je się czyści niż kapturki. Zawsze mnie denerwowało czyszczenie kapturków w części gdzie wchodzi brodawka. Zawsze miałam wrażenie, że po oczyszczeniu kapturków robią się one coraz większe. Osłonki formującą brodawkę można czyścić w zmywarce lub za pomocą stylizatora.

Osłonki można nosić będąc jeszcze w ciąży (po 32 tygodniu ciąży). Ja nosiłam je ok. 1 godziny dziennie. Czasami zapominałam i tak lepsze zastosowanie znalazły po porodzie. Osłonki nie należy stosować w nocy.


Oczywiście pamiętajcie drogie Mamy, że zarówno osłonki formujące brodawkę piersi jak
i kapturki stosuje się przez krótki okres czasu, aż do skorygowania budowy brodawki lub ustabilizowania odruchu ssania Malucha.

2 komentarze:

Unknown pisze...

Mają jeszcze 1 zaletę o której nie wspomniałaś(może też być wadą..)dobrze zbierają wyciekające mleczko:D ale czasem jak się pochylisz to wszystko można fajnie wylać:)

Unknown pisze...

Zgadza się, rzeczywiście zbierają mleczko kiedy je się stosuje. Jednak trzeba pamiętać, że to zebrane mleko nie należy podawać dziecku, trzeba je wylać - niestety.

 

Łączna liczba wyświetleń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

 
Blogger Templates